poniedziałek, 14 marca 2016

Tani bilet lotniczy – jak go kupić?


Lubię podróżować. Udało mi się odwiedzić już kilka naprawdę ciekawych miejsc. Nie jest to jednak blog przyrodniczy, dlatego nie będę tu opisywać moich przygód. Zajmę się zatem sprawami finansowymi tych podróży. Czym najekonomiczniej podróżować? Wydaje się, że najmniej wydamy, w właściwie nic na autostopy. Ja jednak nie preferuje tego rodzaju podróży – nie mam na nie czasu. A jak wiadomo podróżując autostopem nie wiemy nie tylko z kim przyjdzie nam podróżować, ale i także w jakim czasie dotrzemy do wyznaczonego celu. 

Skupię się zatem na tanich biletach lotniczych. Generalnie jeśli chcemy upolować tanie bilety to należy o tym myśleć na 3-4 miesiące przed wylotem, choć oczywiście oferty last minute również są atrakcyjne. Dobrym rozwiązaniem są liczne wyszukiwarki internetowe. Ja dwa miesiące temu skorzystałam z niemieckiego serwisu, na którym można znaleźć tanie loty do nawet najdalszych zakątków ziemi. Kupiłam naprawdę za grosze bilety to Tajlandii. Jedynym minusem było to, że wyjazd był za 24 godziny i to z niemieckiego lotniska. Oczywiście są także polskie wyszukiwarki tanich lotów, ale póki co jeszcze nie korzystałam dlatego o nich nie piszę. Są również strony internetowe, które prezentują promocje lotnicze. Tam także można trafić na dobrą okazję. Radzę zapisywać się na newslettery – informacje o ewentualnych promocjach otrzymujemy bezpośrednio na e-maila.